أخبار عاجلة

#اليوم السابع - #فن - مصطفى خاطر: استهونت بكورونا.. وياريت نقعد في البيت

مصطفى خاطر: استهونت بكورونا.. وياريت نقعد في البيت

طالب الفنان مصطفى خاطر من متابعيه، البقاء في المنزل، وعدم الخروج منه، منعًا لانتشار فيروس كورونا، والذى مازال يحصد الكثير من الأرواح، ويصيب الآلاف.

ووجه خاطر رسالة إلى متابعيه من خلال فيديو نشره عبر حسابه على تطبيق "تيك توك"، قال فيها "صباح الخير .. مش عاوز أطول عليكوا يا جماعة .. بس بجد الموضوع خطير .. ماحدش يخرج م البيت .. بتخرج من البيت ليه؟ .. رايح تجيب مصيبة لأهل بيتك وحبايبك.. ماينفعش .. احنا الحمد لله في مصر المرض موجود بشكل ضئيل.. يعنى ينفع يتسيطر عليه.. واخرج براحتك مع صحابك واتبسط.. لأنه الحمد لله مش هيبقى عندنا حاجة"

 

رسالة مصطفى خاطر
رسالة مصطفى خاطر

 

مصطفى خاطر
مصطفى خاطر

 

@mostafakhater.official

##stayathomemom♬ original sound - mostafakhater.official

وتابع "ناخد بالأسباب ونقعد في البيت.. استهونوا بالموضوع.. بيموتوا دلوقتى.. قعدوا يهزروا ويضحكوا .. دلوقتى بتسجل 500 و600 حالة وفاة في اليوم .. والإصابات بتوصل 8 آلاف"

يذكر أن على ربيع ومصطفى خاطر يشاركان للمرة الأولى فى الدراما التليفزيونية، فى مسلسل "وصل أمانة"، المقرر عرضه فى شهر رمضان المقبل، من إنتاج شركة سينرجى، إخراج معتز التونى، بعدما عملا سوياً فى مسرح مصر على مدار 7 سنوات ماضية، كذلك بعد تقديم كل نجم منهما عمل من بطولته المطلقة فى العامين الأخيرين، ويعتمد "وصل أمانة" على الحلقات المنفصلة المتصلة مع الاستعانة بالعديد من الفنانين للظهور كضيوف شرف.

 

 

جميع الحقوق محفوظة لمصدر الخبر اليوم السابع وتحت مسؤليتة ونرجوا متابعتنا بأستمرار لمعرفة أخر الأخبار علي مدار الساعة مع تحيات موقع موجز نيوز الأخباري

اشترك فى النشرة البريدية لتحصل على اهم الاخبار بمجرد نشرها

تابعنا على مواقع التواصل الاجتماعى

التالى #اليوم السابع - #فن - أحمد آدم : الفن بعد كورونا هيتيغر وهيركز على الجانب الإنسانى من حياتنا