#اليوم السابع - #فن - المطرب العالمى ريد وان: ليدى جاجا لديها طموح خيالى و عمرو دياب أسطورة

المطرب العالمى ريد وان: ليدى جاجا لديها طموح خيالى و عمرو دياب أسطورة

تحدث المطرب العالمى ريد وان، عن حلمه منذ الصغر و أكتشافه للنجمة ليدى جاجا مع الزميل على الكشوطى من فعاليات مهرجان الجونة.

قائلا:" أنا من المغرب من مدينة صغيرة حلمت بالجرامى من صغرى وإحنا عرب ووصلنا للعالمية وقعدت 15 سنة عشان انجح،  ليدى جاجا أول ما شوفتها عرفت أن عندها استعداد للنجاح و طموحها خيالى وأمنت فيها قبل أي حد لأن كتير قالوا مستحيل تنجح غيرنا الموسيقى في العالم و وروحنا الجرامى و كله جه بعد ليدى جاجا زى جينيفر لوبيز و نيكى ميناج  وسيلين ديون، مايكل جاكسون اشتغلت معاه هو الملك و مفيش حد عمل اللى عامله في التاريخ و لما اشتغلت معاه كنت باين انى معجب به جدا غير انى كاتب و مؤلف ".

وبسؤاله ماذا ينقص الموسيقى المصرية انها توصل العالمية، رد قائلا:"  احترم الموسيقى بصفة عامة كل واحد مبدع احترمه و الموسيقى بتتطور دائما عمرو دياب أسطورة و احبه كتير و تامر حسنى صديقى و بحبه  وبالنسبة ليا احترم كل واحد يبدع في الموسيقى والموسيقى للجميع في واحد يبدع عن الآخرلكن كل طبقة عندها الموسيقى اللى بتعجبها".


جميع الحقوق محفوظة لمصدر الخبر اليوم السابع وتحت مسؤليتة ونرجوا متابعتنا بأستمرار لمعرفة أخر الأخبار علي مدار الساعة مع تحيات موقع موجز نيوز الأخباري

اشترك فى النشرة البريدية لتحصل على اهم الاخبار بمجرد نشرها

تابعنا على مواقع التواصل الاجتماعى

التالى #اليوم السابع - #فن - مسلسل الحشاشين الحلقة 21.. حيلة جديدة لـ حسن الصباح مع زيد بن سيحون ويحيى