أخبار عاجلة
محمد عبدالوهاب ينضم لمجلس الأهلي خلال أيام -
اندلاع حريق هائل بمركبين في دمياط -
ارتفاع مؤشر نيكي للأسهم اليابانية -

فيديو| "بعد ارتفاع الزيت والسكر"..بكري يهاجم بشراسة: مشروعاتك مش هتنفعنا!

فيديو| "بعد ارتفاع الزيت والسكر"..بكري يهاجم بشراسة: مشروعاتك مش هتنفعنا!
فيديو| "بعد ارتفاع الزيت والسكر"..بكري يهاجم السيسي بشراسة: مشروعاتك مش هتنفعنا!

كتب : محمدي البنا الخميس، 02 فبراير 2017 07:00 م

مصطفى بكري والسيسي

أعرب الكاتب الصحفي مصطفى بكري، عضو ، عن رفضه للقرار الذي أصدرته وزارة التموين والتجارة الداخلية، بزيادة أسعار الزيت والسكر على البطاقات التموينية، موجها رسالة للرئيس عبدالفتاح : "يا فندم؛ مش معقول كل يوم نفاجيء بزيادة جديدة، مينفعش كدا، الناس تعبت يا ريس جدًا".

وأضاف "بكري"، في برنامجه "حقائق وأسرار" المذاع على قناة "صدى البلد"، في رسالته للسيسي: "الناس دي ظهير الدولة، الناس الغلابة دي محتاجة قرارات تخفف العبء، كل يوم تناقضات في التصريحات، لازم نساعد الشعب"، مشددًا: "آه بنعمل مشروعات قومية كبيرة جميلة وكل حاجة، بس الناس دي لو انفجرت مش هتنفعنا مشروعات قومية ولا حاجة، لازم نطبطب على الناس الغلابة، مينفعش نسيب المواطن العادي عرضة لجشع التجار والزيادات الحكومية".

وتابع: "مينفعش السلع الأساسية دي تمس، الناس الغلابة تعمل إيه، المرتبات بتدفع في فواتير الكهرباء والميه، مطلوب إن الشعب يجوع، اتفاق صندوق النقد رغم إنه ضروري لكن تعبنا، الغلابة بتصرخ في كل مكان، مش عشان الناس بتحب الدولة ومحافظة عليها وعايزاها تقف على رجليها نديهم على دماغهم، ما يحدث صعب جدًا، الناس مدعوكة وتعبانة أوي، مين هيقف مع الناس دي؟!".


شاهد الفيديو..

جميع الحقوق محفوظة لمصدر الخبر cairoportal وتحت مسؤليتة ونرجوا متابعتنا بأستمرار لمعرفة أخر الأخبار علي مدار الساعة مع تحيات موقع موجز نيوز الأخباري

اشترك فى النشرة البريدية لتحصل على اهم الاخبار بمجرد نشرها

تابعنا على مواقع التواصل الاجتماعى

السابق اخبار السياسه انطلاق فعاليات مؤتمر "مصر والسياحة العلاجية" بحضور وزير السياحة
التالى اخبار السياسه الدالي يطالب بغلق أي مخبز يخالف منظومة الخبز